Cara Nak Buat Formula Dalam Excel
Di sheet Employee masukkan jumlah hari yang hendak di proratakan Prorated Salary Kolum Z Di sheet Payroll buat macam biasa. Peraturan referensi sel dalam criteria.
Microsoft Excel 2003 4 1 Formula Mudah Untuk Pengiraan Dan Penyalinan Youtube
Template Invoice Untuk buat invoice mengikut data pelanggan.
. Dengan ada penambahan ciri-ciri seperti Penetapan Harga Pricing Invois dan juga Rekod Jualan Sales. Sama ada anda buat perniagaan secara sambilan atau sepenuh masa pengurusan kewangan adalah amat penting kepada anda. Cara membuatnya cukup mudah simak langkah-langkah berikut ini sekaligus akan dijelaskan cara menggunakannya.
1288 Followers 395 Following 26 Posts - See Instagram photos and videos from Abdou A. Tambahan Cara Kira Gaji Harian. Di sheet Setting boleh buat penetapan pembahagi untuk kira gaji prorata.
Hanya rekod menggunakan Microsoft Excel sahaja. Template Inventory Sesuai untuk rekod stok keluar dan masuk sahaja. Untuk referensi suatu sel ke dalam criteria dapat menggunakan operator.
Sheet1 diberi nama input barang sheet input barang. Misalkan akan dihitung banyak perempuan dari tabel berikut. Misalnya membuat criteria lebih dari sel A1 dapat dibuat criteria.
Sebelum ini saya ada buat template berasingan seperti berikut. Sheet ini digunakan untuk menginput data barang meliputi. Nanti excel ini akan kira secara automatik jumlah basic gaji prorata tersebut.
Untuk kali ini saya gabungkan kedua-duanya. Untuk anda yang berjinak-jinak dalam dunia perniagaan bolehlah download Contoh Pengurusan Kewangan Perniagaan dalam artikel ini. Format Aplikasi stok barang ini dibagi menjadi 4 sheet.
Anda dapat membaca tutorial Cara Membuat Operasi Logika Pada Excel untuk lebih jelasnya. No kode barang nama barang harga beli satuan harga jual satuan jml barang kolom.
How To Make Debit And Credit Sheet In Excel Youtube
Creating A Sales Report In Excel Basic Level Youtube
No comments for "Cara Nak Buat Formula Dalam Excel"
Post a Comment